Ford continuă să investească în Electrificare. Un nou motor hibrid și capacități crescute de asamblare a bateriilor la fabrica Ford din Valencia

  • Motorul Duratec hybrid 2.5 litri va fi produs la fabrica Ford din Valencia, de la sfârșitul lui 2022 alături de motoarele actuale de 2.0l și 2.3l
  • Ford va mări capacitățile de asamblare a bateriilor la fabrica din Valencia
  • Ford își consolidează gama de autovehicule cu modelele Kuga, Puma și Explorer PHEV și noi versiuni ale acestora; Vânzările Kuga PHEV depășesc acum 50% din totalul vânzărilor Kuga
  • Producția Ford Mondeo se va închide treptat la începutul lui 2022; Producția Galaxy și Ford S-MAX continuă cu versiunile hibride complete lansate recent
  • Ford declară că până la mijlocul lui 2026, 100% din autovehiculele sale vor fi cu zero emisii, complet electrice sau plug-in hybrid, trecându-se la versiuni complet electrice până în 2030

VALENCIA, Spania, Mar. 25, 2021 – Ford a anunțat astăzi că va continua să investească într-un viitor electrificat pentru operațiunile sale din Valencia. Noul motor Duratec hybrid 2.5 litri va fi construit la uzina sa de motoare din Spania de la sfârșitul anului 2022, și totodată Ford va crește și capacitatea de asamblare a bateriilor.

“Astăzi Ford face încă un nou pas în călătoria spre electrificare, oferind o punte către un viitor complet electric al autovehiculelor noastre, demonstrând astfel angajamentul nostru continuu față de operațiunile de producție din Valencia, unde am investit aproximativ 3 miliarde de dolari din 2011 până în prezent,” a declarat Kieran Cahill, vice președinte, Producție, Ford Europa.

De la sfârșitul anului 2022, la fabrica din Valencia se va produce motorul Duratec hybrid 2.5 litri ce echipează versiunea europeană Kuga PHEV, dar și celelalte versiuni Kuga, Galaxy și S-MAX Full Hybrid. Motorul pe benzină cu ciclul Atkinson, de 2.5 litri este primul de acest tip produs de Ford în Europa și demonstrează importanța pe care o au vehiculele PHEV și full-hybrid în gama actuală și viitoare a vehiculelor Ford în Europa.

Motorul Duratec hybrid 2.5 litri – care este produs în prezent la uzina Ford din Chihuahua, Mexic - va fi fabricat în Valencia alături de motoarele pe benzină EcoBoost de 2.0 și 2.3 litri, pentru care cererea de piață este considerabilă.

De asemenea, Ford a confirmat o investiție suplimentară de 5,2 milioane de Euro pentru a sprijini capacitățile de asamblare a bateriilor la fabrica sa din Valencia, în urma unei investiții inițiale de 24 de milioane de Euro anunțată în ianuarie 2020. Instalația a început să funcționeze în septembrie anul trecut. Suplimentarea capacității de asamblare a bateriilor este necesară pentru a susține cererea crescută pentru producția de vehicule electrificate curente și viitoare.

Gama de autovehicule evoluează pe măsură ce Ford trece la un viitor complet electric

La începutul acestui an, Ford a anunțat o investiție de cel puțin 22 de miliarde de dolari la nivel global în electrificare, aproape de două ori mai mult față de planurile de investiții anterioare ale companiei. Compania a anunțat, de asemenea, o investiție de 1 miliard de dolari în Centrul de Electrificare din Köln, Germania, pentru fabricarea vehiculelor electrice, primul centru de acest fel al companiei, în Europa. Primul autovehicul Ford complet electric, produs în Europa, va fi produs la Köln în 2023, cu potențialul unui al doilea vehicul complet electric.

Până la jumătatea anului 2026, 100% din gama de vehicule Ford din Europa va fi cu zero emisii, complet electrică sau plug-in hybrid, cu obiectivul de a atinge o gamă complet electrică până în 2030.

Pe măsură ce Ford evoluează spre un viitor complet electric pentru autovehiculele sale, preferințele consumatorilor europeni se schimbă. În 2020, 39% din vânzările de autovehicule Ford au fost reprezentate de SUV-uri și crossovere – în creștere cu 8 puncte procentuale față de 2019. Mai mult, clienții sunt mai încrezători în electrificare; peste 50% dintre proprietarii de Kuga au ales versiunea PHEV a modelului.

Ca urmare a acestor schimbări în preferințele clienților, Ford va elimina treptat modelul Mondeo la sfârșitul lunii martie a anului viitor. Celelalte vehicule mari crossover și multifuncționale ale Ford - Ford Galaxy cu șapte locuri și Ford S-MAX - vor continua să fie produse, versiuni hibride complete ale ambelor fiind lansate recent.

Lansat în 1993, Mondeo a fost primul autovehicul Ford considerat o mașină “globală”, menită să consolideze gama de modele Ford din întreaga lume. De la lansarea sa în Europa, unde a înlocuit Ford Sierra, vânzările Mondeo au ajuns până în prezent la aproximativ cinci milioane de unități.

Ford se angajează pe deplin să-și dezvolte gama de autovehicule în Europa și să-și consolideze poziția cu modele precum Kuga, Puma și Explorer PHEV. Compania introduce noi modele în Europa- începând cu noul Mustang Mach-E, complet electric și versiunea Mustang Mach-E GT care va fi lansată mai târziu în acest an- dar și cu primul său autoturism de volum, complet electric, care va fi lansat pe piață în 2023.